Oletko jo Pihlajalinnan työterveysasiakas? Löydät tältä sivulta kaikki tarvittavat ohjeet ja linkit nykyisille asiakkaille.
Pihlajalinnan Työterveysportaali on tarkoitettu yrityksesi ja Pihlajalinnan työterveysammattilaisten yhteistyöhön. Työterveysportaalissa voit ylläpitää henkilöstön tietoja, kirjata poissaoloja ja tarkastella työterveyden raportteja. Jos sinulla ei ole vielä Työterveysportaaliin tunnuksia, ota yhtyettä työterveystiimiisi. Kirjaudu Työterveysportaaliin
Maksusitoumusta käytetään silloin, jos on tarve ostaa palveluita, joista ei ole sovittu työterveyssopimuksella. Maksusitoumuksen myöntäjä (esim. esihenkilö) toimittaa maksusitoumuksen sähköisellä lomakkeella.
Avaa maksusitoumuslomake. Lomakkeen avaaminen ja lähetys on täysin tietoturvallista.
Työntekijä itse soittaa Pihlajalinna hoitajapuhelinpalveluun, jossa varmistetaan maksusitoumuksen saapuminen ja tehdään tarvittava ajanvaraus. Palveluaika ympäri vuorokauden jokaisena vuoden päivänä. Yritystä laskutetaan maksusitoumuksen tietojen mukaisesti.
Työterveyden terveystarkastuksissa käytetään apuna sähköisiä kyselyitä. Niiden avulla saadaan kohdennettua tarkastukset ja niistä seuraavat ohjaus- ja seurantakäynnit tuloksellisesti.
Työterveyspalvelut laskutetaan jokaisen kuukauden lopussa. Laskutuskausi päättyy laskutusta edeltävänä päivänä, jolloin kuukauden viimeisten päivien työterveyskäynnit laskutetaan seuraavan kuun laskutuksen yhteydessä. Työterveyslasku saattaa sisältää myös muita tapahtumia aikaisemmilta kuukausilta esimerkiksi alihankintojen laskutuksen tai vakuutusyhtiön hylkäyspäätösten vuoksi. Lasku ja laskun liitteet toimitetaan aina erikseen. Liitteiden avaamiseksi tarvitaan salasana, joka toimitetaan ilmoittamaanne sähköpostiosoitteeseen. Emme voi lähettää salasanaa organisaation yleiseen sähköpostiosoitteiseen tietosuojavaatimusten vuoksi. Salasanan sisältävä sähköposti lähetetään työterveyden sopimushallintotiimistä osoitteesta [email protected]. Liitteet avataan joka kuukausi samalla salasanalla. Saamme usein kyselyitä liittyen työterveyslaskujen liitteiden sisältöön ja tarkkuuteen. Laki potilaan asemasta ja oikeuksista määrittää potilastiedot yksiselitteisesti salassa pidettäviksi. Näin ollen työterveyspalveluiden käyttäjäkohtaista tietoa laskujen liitteillä emme voi näyttää. Erittelyt ovat aina ryhmätason tietoa. Laskutuksen oikeellisuuden varmistamiseksi voimme liittää laskuun erillisen nimilistan niistä yrityksen työntekijöistä, jotka ovat laskutusjaksolla käyttäneet työterveyshuollon palveluja ja erillisen lukumääräisen listauksen toimenpiteistä, joita laskutusjaksolla on tehty (esim. 5 kpl toimenpiteitä tai tyyppitietoina lääkärikäynti- tai laboratoriokäyntilukumäärät). Toimenpidetiedot eivät saa olla yhdistettävissä tiettyyn työntekijään. Erittely laskutuskoodeittain voidaan täten toimittaa vain niihin yrityksiin, joissa työntekijöitä on 11 tai enemmän. Lisätietoja
Tuotettua työterveyspalvelua koskevista asioista organisaationne nimetyltä työterveyshoitajalta ([email protected])
Laskun sisällöstä sähköpostitse [email protected] tai puh. 010 312 090 (avoinna ma–to klo 9–13).
Laskun maksamisesta Ropo www.ropo.fi, puh. 017 366 7041 (avoinna ma–pe klo 8–20 sekä la klo 10–15).
Lähteet
Työnantajan tulee hakea Kelalta työterveyshuollon kustannusten korvauksia 6 kuukauden kuluessa tilikauden päättymisestä. Pihlajalinna Työterveys voi helpottaa hakuprosessia toimittamalla työterveyshuollon kustannus- ja toimintatiedot sähköisesti suoraan Kelan asiointipalveluun. Tämä nopeuttaa korvaushakemusten käsittelyä ja säästää aikaa. Toimintamalli:
Tietojen lähetys: Työterveyshoitaja lähettää työnantajakohtaiset kustannusten pohjatiedot Kelan sähköiseen palveluun (minimiveloitus 1 tunti).
Tarkistaminen: Työnantaja tarkistaa palveluntuottajan lähettämät tiedot Kelan asiointipalvelussa.
Hyväksyntä: Työnantaja voi muokata tietoja palvelussa ja hyväksyy ne korvaushakemuksen pohjaksi.
Ohje työnantajalle: Jos et halua työterveyshuollosta esitäytettyä Kelan korvauslomaketta (myöskään paperisena tai PDF-tiedostona), vaan haluat tehdä sen itse, ilmoitathan asiasta työterveyshoitajallesi mahdollisimman pian. Korvaushakemuksen ajankohta riippuu tilikaudestanne. Työterveyden kustannus- ja toimintatiedot kootaan, kun tilikauden viimeinen lasku on maksettu. Perustietoa työterveyshuollon kustannusten korvaamisesta löydät Kelan sivuilta. Ole yhteydessä työterveyshoitajaanne siirtyäksenne vaivattomaan korvausten hakuun Kelan asiointipalvelussa.
Nykyiset yritysasiakkaat voivat olla yhteydessä
omaan työterveyshoitajaan
oman yksikön palveluvastaavaan
alueelliseen palvelupäällikköön.
Kaikki palveluvastaavat tavoittaa osoitteella [email protected]
Asiakaspalvelu: 010 312 010 Palvelemme vuorokauden ympäri, joka päivä. Palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti Laskutustiedustelut: [email protected]
Alueellinen palvelupäällikkö: Reetta Lehtikangas, 040 641 8948 Palveluvastaavat:
Helsinki Dextra Munkkivuori: Mira Kanerva, 050 451 3353
Helsinki Tavastia Kamppi: Pirjo Natunen, 044 736 3628
Vantaa: Miia Tuliniemi, 040 487 6197
Espoo (Sello, Matinkylä): Riikka Harjula-Pyylampi, 050 451 3453
Alueellinen palvelupäällikkö: Satu Pajamäki, 044 461 4303 Palveluvastaavat:
Turku keskusta, Kupittaa, Lieto: Elina Grönlund, 044 270 4446
Kemiö, Salo, Parainen, Raisio: Katariina Lindroos, 040 6855 308
Alueellinen palvelupäällikkö: Outi Pinomäki, 040 186 5525 Palveluvastaavat:
Jyväskylä: Heini Puolakka, 050 451 3124
Jämsä, Mänttä-Vilppula: Marianne Koskinen, 040 717 1723
Tampere Koskiklinikka: Katariina Keinänen, 040 485 7270
Kangasala, Pirkkala, Akaa, Valkeakoski: Inkeri Elo, 040 627 8825
Hämeenlinna: Kirsi Malo, 043 824 4710
Alueellinen palvelupäällikkö: Maria Männistö, 040 901 3137, [email protected] Palveluvastaavat:
Pietarsaari: Monica Björklund, 040 774 2815
Vaasa, Laihia, Seinäjoki: Tanja Saukko, 010 312 140
Alavus, Kuortane, Ähtäri, Soini: Riitta Roth, 050 451 3166
Kankaanpää, Ikaalinen, Parkano, Hämeenkyrö, Ylöjärvi: Pia Hakala, 040 670 3692
Alueellinen palvelupäällikkö: Kaisa Haataja, 050 451 2527 Palveluvastaavat:
Oulu Isokatu ja Kemi: Hannele Mustakangas, 050 451 2517
Oulu Kapellimestarinkatu ja Hiironen, Oulainen ja Raahe: Tanja Heikkilä, 040 682 1407
Oulu Rehapolis: Teija Ohtonen, 050 562 7091
Kempele, Muhos, Liminka ja Tyrnävä: Maarit Takapuro, 050 316 6890
Alueellinen palvelupäällikkö: Sonja Ignatius-Eskelinen, 040 610 6034 Palveluvastaavat:
Kuopio, Kaavi, Keitele, Pielavesi, Vesanto: Riikka Hänninen, 040 610 6077
Joensuu, Nurmes, Outokumpu, Rautavaara: Lotta Sivonen, 040 677 0935
Varkaus, Leppävirta, Suonenjoki: Heli Väänänen, 040 198 1148
Iisalmi, Kiuruvesi, Sonkajärvi, Vieremä: Minna Antikainen, 040 542 0775
Mikkeli, Juva, Kangasniemi, Puumala: Tiina Luntinen, 040 186 0532
Savonlinna, Rantasalmi, Pieksämäki, Mäntyharju, Hirvensalmi, Mikkeli: Päivi Liukkonen, 040 824 0790
Alueellinen palvelupäällikkö: Kaisa Haataja, 050 451 2527 Palveluvastaavat:
Kajaani ja Sotkamo: Heli Heikkinen, 050 479 8225
Alueellinen palvelupäällikkö: Eveliina Hasari, 040 563 5891 Palveluvastaavat:
Levi, Rovaniemi, Sodankylä, Kolari: Jonna Erkkilä, 040 630 1236
Olemme koostaneet työntekijöille ohjeet mm. ajanvaraukseen ja työterveyssopimuksen sisältöön liittyen erilliselle ohjesivulle.
Samalta sivulta löydät myös Pihlajalinnan työterveysasiakkaan mahtavat edut.